Portret psychologiczny winylomaniaka

Z przeprowadzonych analiz rynku winylowego, dostarczających głównie statystyk sprzedażowych, wyłania się także obraz typowego winylomaniaka. To osoba młoda, introwertyczna i często samotna. Blisko połowa kupujących to osoby w wieku do 25 lat, a prawie 60% stanowią mężczyźni.

graphs

Konsumenci rynku winylowego

Źródło: Music Watch 

WINYLOWA DEMOGRAFIA
Badania przeprowadzone końcem 2015 roku przez Music Watch - instytucję zajmującą się badaniami i analizami zachowań konsumentów na amerykańskim rynku muzycznym - pokazują, że aż 72% kupujących winyle to osoby poniżej 35 roku życia. Co ciekawe osoby w sile wieku, powyżej 51 roku życia, kupujące czarną płytę być może tylko ze względów sentymentalnych, stanowią tylko 13% ogółu kupujących. Sporą grupę nabywców czarnej płyty, bo aż 21%, stanowią millenialsi - hipsterzy, lubujący się w klimatach rerto czy osoby szukające bliższego i bardziej intymnego kontaktu z ulubionymi artystami - kiedy to wszystkie trzaski, szumy i nadprogramowe dźwięki są mile widziane.

KONDYCJA PSYCHICZNA WINYLOMANIAKÓW
Jeszcze ciekawsze rewelacje przynosi badanie przeprowadzone w tym roku przez YouGov. Kupujący winyle są podobno bardziej narażeni na muzyczne obsesje. Blisko 66% badanych twierdziło, że nie może wyobraża sobie dnia bez słuchania muzyki. Statystyczny winylomaniak to introwertyczny singiel lub osoba lubiąca samotność. 56% respondentów potwierdziło, iż woli zatrzymywać swoje odczucia i wrażenia tylko dla siebie, a aż 69% lubi delektować się muzyką w samotności. Nie dziwi także fakt, iż kupujący winyle nie są fanami piractwa muzycznego - 59% nie pochwala nielegalnego pobierania muzyki.

A czy Ty wpisujesz się w ten statystyczny portret?

Strona Psychosonda korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.